SolarImpulse v noci nad Marokem

Včerejšího a kousek dnešního dne se uskutečnil úspěšný téměř 19-ti hodinový let  z Rabatu do Ouarzazatu v Maroku se solární energií poháněným velkým  modelem letounu zvaným „SOLARIMPULSE“. (Pokračování textu…)

SOLARIMPULSE 21.6.2012 do Maroka

Na zítřejší den je plánován druhý pokus již známého letounu na sluneční pohon SolarImpulse pro let ze Španělska do Maroka.

Podrobnější zpráva je v následujícím textu. (Pokračování textu…)

Středoevropské monzuny od Medarda

A je tu opět nekrásnější období roku v těchto zeměpisných šířkách. A to je červen a první část července. Dnes je 12.6.2012 a monzunový Medard funguje perfektně. Ohlásil se podle „zemského jízdího řádu“ správným lijákem, tady v Hradci Králové, v pozdním odpoledni. Teplota klesla z 20°C rázem na 12°C oblohu zalehly dost rychle proudící mraky ze západu na východ. (Pokračování textu…)

HpH Kutná Hora

Bylo 31.5.2012, když jsem se poprvé dostal do společnosti HpH se sídlem v Kutné Hoře. Bez GPS jsem zvládl těch asi 70 km za 75 minut. Několik měsíců před tím jsem měl možnost se setkat s jejím managerem panem Jaroslavem Potměšilem. To jsme vedli diskuze o kluzáku s rozpětím kolem 20 m. To je nastupující kategorie těchto letounů pro plachtařská klání. (Pokračování textu…)

Tři květnové dny z Hradce Králové

Posledních asi 8 dnů foukal zpočátku čerstvý a v nárazech až silný východní a pak severovýchodní vítr, který vysoušel pole, louky, cesty, trávníky, zahrádky.  Obloha byla buď bezmračná nebo poseta krásnými bělostnými oblaky „cumulus humilis“.  K večeru se oblačnost vždy rozpouštěla. (Pokračování textu…)

Helicoptershow Hradec Králové 18. a 19.5.2012

Dostala se ke mně před časem pozvánka na tradiční akci s názvem Helicoptershow, pořádanou na hradeckém letišti společností DSA a.s.  a organizovanou společností Gemini Port,a.s.. Obě jsou z Hradce Králové. Byla neděle 19. 5. 2012, když jsem se dopoledne dostal zase po nějaké době na hradecké letiště. (Pokračování textu…)

Světový pohár upoutaných modelů letadel v HK

Nastal jarní čas a v Hradci Králové byl uspořádán, jako tomu je již po mnohá  desetiletí, jeden z pohárů pro upoutané modely kategorií F2A, F2B a F2D. Zbývající  kategorie F2C není již jednak po několik let obsazována dostatečným počtem soutěžících  a jednak také   klade značné personální požadavky na pořádajícího, kvůli počtu funkcionářů Takže jsou to, po určitou dobu už jen kategorie rychlostních, akrobatických modelů a modelů pro souboj, pro něž je tato soutěž pořádána. (Pokračování textu…)

Milovníci zvláštních profilů

Je značný počet stoupenců nejen leteckého modelářsví neboli UAV, kteří se nechávají unášet všelijakými létajícími stroji s jednoduchými tvary a profily nosných ploch. S nimi potom, protože jsou prakticky vždy motorově předimenzovány, vyvádějí ve vzduchu kousky při nichž by případná posádka, pokud by šlo o skutečný letoun, velmi rychle zemřela. To vyhovuje nejen jim, ale také hlavně výrobcům takovýchto strojů. Ti zjednodušují výrobní náklady co nejvíce. Výsledkem je sice jejich větší zisk, ale i deformace poznání těch, kteří tyto malé stroje používají. Mají totiž pocit, že létá všechno co má křídlo a motor. (Pokračování textu…)

AERO 2012 Friedrichshafen

Tak jako každý rok touto dobou probíhá právě v těchto dnech globální ukázka civilního letectví pod názvem AERO 2012 Friedrichshafen. Průmysloví experti očekávají roční 7%ní růst poptávek po letadlech pro obchodní účely a zesílenou poptávku po ULL. My jsme letos neměli možnost zúčastnit se této akce. (Pokračování textu…)

Letadla a 2. světová válka

Během 2. světové války bylo vynaloženo obrovské úsilí na výrobu zbraní a mezi nimi i letadel k zabíjení obyvatel zeměkoule. Stálo to tolik peněz a bylo utraceno tolik lidských životů jako nikdy před tím v tak krátkém čase. Příčiny války vznikly již při podepsání versailleské smlouvy po 1. světové válce. Poraženému Německu byly určeny například tak velké náhrady škody a také bylo zbaveno svých zámořských držav, že to v něm vyvolalo nejen pocit ponížení, ale touhu po odplatě. (Pokračování textu…)

Archivy