Akrobatické RC modely F3A

F3A model T-can I + T-can IIJak napovídá název  pokusím se přiblížit současnou tendenci u akrobatických modelů kategorie F3A, které mají maximální rozměry nosné plochy 2m a celkovou hmotnost menší než 5,001kg.

Tyto modely jsou schopny zalétat všechny prvky známé u skutečných akrobatických letounů a pravděpodobně ještě nějaké jiné, které by jejich osádky vzhledem k přetížením nepřežily. Modely jsou na tom tedy trochu lépe. Více >

Výprodej aviatických knih za polovinu

výprodej knihKdyž se nastaví podmínky, že je třeba něco zásadněji změnit, pak je lepší to udělat dříve než později. Nastává čas kdy se snažíme kolportovat DVD s aviatickou tématikou – 1.samotný magazín Akademie letectví a 2. Aviatické komiksy, abychom se přizpůsobili současným podmínkám. Několik desítek kusů bylo již odesláno.

V tomto příspěvku však chci nabídnout případným zájemcům více desítek  knih, které jsem měl možnost stvořit pro nakladatelství Aeromodel v minulých asi 15 letech. Jsou to knížky v měkké vazbě o aviatice včetně leteckého modelářství, jakožto jejího podhoubí. Více >

Slet československých letadel

Foto: Jakub Macillis

Foto: Jakub Macillis

Slet československých letadel se uskutečnil v sobotu 28. června na letišti v Táboře (LKTA). Jednalo se o pohodové setkání majitelů a pilotů letadel vyrobených od roku 1950 v tehdejším Československu.

Myšlenka na uspořádání takové akce se zrodila před rokem v hlavách zklamaných účastníků Aviatické pouti, která nevyšla kvůli počasí. Při posezení u zlatavého moku je napadlo uspořádat neoficiální pohodový slet na některém z menších letišť. Nultý ročník se tak uskutečnil loni v Jindřichově Hradci. Více >

Aviatický rebus ?

Oč tentokrát nejde?

24 úvodní obrNepoučovat, ale třeba jen podněcovat ty co o to stojí. A možná i jiné, přítomné na této planetě.

I když se zdá, že všechno již bylo řečeno, vymyšleno,pokaženo, ukradeno, nezaplaceno, vypito, snědeno a zneužito, tak je zřejmě možné stále něco, třeba v odpoledním debatním kroužku,  probrat. Samozřejmě z aviatiky.

A oč tedy půjde??? Více >

Příští aviatičtí nadšenci závodí zatím v dětských kočárcích

Untitled-1 copyProtože se počítáme nejen mezi populárně naučné aviatické magazíny cítíme povinnost upozornit na to jak získat i naše následovníky, kteří zatím sedí v dětských kočárcích, jejichž pohon obstarávají jejich rodiče.

Ti dřívější průkopníci byli také kojenci a batolaty než se prodrali za řídící páky letounů či do proutěných košů balónů. A dnes na ně s úctou vzpomínáme. Tak by to mohlo být i s těmi, kteří absolvují níže uvedenou akci. Více >

Dva nápady pro dvousedadlové letouny

Untitled-1 copyU těchto letounů se nepředpokládá ani sériová ani více kusová  výroba. měla by to být individuální, zatím podrobněji nespecifikovaná technologie stavby. rozhodnutí o použitých materiálech a vybavení ponechávám na případných zájemcích.  předkládané náčrty slouží pouze k posouzení toho co by mohlo být stvořeno. Více >

Dvoumístný užitkový letoun

264 Rorýs z 29.1.2011Jak jsem slíbil před několika dny přikládám náčrt dvoumístného užitkového letounu s motorem schopným podat krátkodobý výkon 75-78 kW.

Takovýto stroj je navržen  především pro obchodní účely s trasami od 600 do 1300km dlouhými. Palivové nádrže mají obsah kolem 125 litrů a kabina je dostatečně prostorná pro dva robustní manažery s trochou nezbytného jídla a pití. Mohou se zde také, podle potřeby, připravit na nadcházející jednání, protože automatický pilot je samozřejmý a orientace v prostoru umožněna již dostupnými spolehlivými  nástroji. Více >