Home » Modely či letouny a jejich návrhy » Několik letounů pouze s křídlem a SOP

Několik letounů pouze s křídlem a SOP

Print Friendly, PDF & Email

Je vedro, nebezpečné sucho a nevlídný východní vítr, který málokdy věští něco dobrého. Přesto nebo právě proto obraťme pozornost na aviatickou skupinu letounů vybavených pouze křídly a SOP.

Bude to tentokrát velmi stručné pojednání, aby i nahodilí návštěvníci našeho magazínu neměli třeba pocit rozvláčného a nic neříkajícího pojednání, protože asi někam zrovna pospíchají.

Létajících křídel je bezpočet a počínají si dost často úspěšně.

Proč mají mít tady ale i SOP?!?!         Není to zbytečné???

Naznačím to velmi stručně. Může to být někdy nadbytečné, ale zkušenosti například i Northropových samokřídel (nejen mých několika desítek modelů) napověděly, že zatáčení je s nimi spojeno s určitými, pokud  ne dost zásadními potížemi. A některé letové manévry nemusí být vždy zvládnutelné.

Zastavme se  tentokrát u ULL tak zvaných „delta křídel“.

 Jdou zde prezentovány  náčrty ve třech velikostech – 6,8 , 8,8 a 10,8 m.

 

 

A teď trochu očekávaných výkonů:

Delta Rorýs 6,8 ( 220 kg/ 300 kg)

rozpětí   6,8 m , nosná plocha  10,4 m² , hmotnost 220 kg , min. rychlost  53 km/h ,

bezmotorový let – klouzavost  15,5 , klesavost  1,7 m/sec ,

motorový let – klouzavost  13 , klesavost 2 m/sec, příkon pro stoupání 2,5 m/sec při 130 km/h – 25 kW , min. rychlost 62 km/h ,  max. rychlost letu 200 km/h.

Delta Rorýs 8,8 ( 220 kg/ 300 kg)

rozpětí 8,8 m , nosná plocha 10,4 m² , hmotnost 220 kg , min. rychlost. 53 km/h

bezmotorový let – klouzavost 20,5 , klesavost 1,1 m/sec

motorový let – klouzavost 16,5 , klesavost 1,6 m/sec , příkon pro stoupání 2,5 m/sec při 150 km/h – 24 kW , min. rychlost  62 km/h , max. rychlost letu 210 km/h.

Delta Rorýs 10,8 ( 220 kg / 300 kg)

rozpětí 10,8 m, nosná plocha 10,4 m², hmotnost 220 kg, min. rychlost

53 km/h

bezmotorový let  –  klouzavost 25 , klesavost 0,8 m/sec

motorový let  –  klouzavost  19,5 , klesavost  1 m/sec , příkon pro stoupání 2,5 m/sec při 150 km/h – 21 kW , min. rychlost 62 km/h , max. rychlost 225 km/h.

23. 8. 2018 © Jaroslav  Lněnička


Leave a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Archiv