Úvod » Modely či letouny a jejich návrhy » AUKCE AVIATICKÝCH ……………. 5.část

AUKCE AVIATICKÝCH ……………. 5.část

Print Friendly, PDF & Email

Tentokrát je nabízen v první etapě úvodní projekt jednomístného kluzáku o rozpětí 12 m s případným vrtulovým pohonem do 24 KW.

Průvodní dokumentace obsahuje :

aerodynamický výpočet očekávaných výkonů

                         předpokládané letové vlastnosti

 výpočet potřebných výkonů pohonné jednotky

                         určení tvarů a rozměrů vrtule

nároky na startovní a přistávací plochu

                       doporučení stavebních materiálů a výrobních technologii s                             výčtem nezbytných přípravků

upozornění na dimenzování hlavních částí kluzáku

náčrt tvaru kluzáků a použitých profilů nosné a ocasních

ploch

hrubý odhad nákladů při stavbě jednoho nebo více kluzáků.

 

…………..

Jedná se o jednomístný kluzák s 12 metrovým rozpětím v kategorii ULL s případným pohonem v přídi nebo ve střední části trupu o letové hmotnosti 270 – 280 kg.

Předpokládané výkony

                                    1.v bezmotorové verzi – klouzavost     min. 27

                                                                       klesavost       max. 0,8 m/sec

                                      ještě bezpečná min. rychlost letu      62 km/h

                                             max. rychlost letu                    230 km/h 

 

                                  2. pro motorovou verzi- stoupavost     2,5 m/sec     

Za takové podklady včetně případných konzultací, pro stavbu jednoho kusu požadujeme částku

                                                  13 550 Kč.                                            

             

                          

 

 

 

Tento kluzák je v pokročilém stadiu výroby a bude připraven k letu v lednu 2018.

Obdobný rozsah informací pro kluzáky o rozpětích 11 m a 10 m jsou připravovány k letošní podzimní rovnodennosti.

9. 9. 2017 © Jaroslav Lněnička


1 komentář

  1. Teď na přechodu podzimu v zimu je připravována výroba dvoulisté bukové lepené vrtule o průměru 1200 mm pro výkon motoru kolem 22 kW, který je předmětem obchodního jednání.
    Vhodnější by byl zřejmě elektropohon s umístěním pohonné jednotky v přídi trupu. To je ale finančně zatím neschůdné bez nezištné podpory nějakého aviatického příznivce.
    Pro zájemce na poletování na svahu nebo pouhé plachtění však tyto okolnosti nehrají žádnou roli.
    Jaro příštího roku přinese řešení.
    J.L.

Reagovat na článek

Archiv