Home » Modely či letouny a jejich návrhy » Staví se „RORÝS 12“

Staví se „RORÝS 12“

Skica Rorýs 12 mPřed několika týdny začala předvýrobní a nyní nastala výrobní část stavby kluzáku  Rorýs 12 s motorem  15 – 20 KW.

Začíná se s kompozitovým trupem.

Křídlo a ocasní plochy budou celodřevěné.

Část zbytků pěnového materiálu z tvorby pozitivního kopyta trupu je na připojené fotografii.

Část zbytků pozit. kopyta trupu Rorýse 12

Hlavní tvary kluzáku jsou na dalším obrázku.

Skica Rorýs 12 mOčekávané výkony : při zasunuté pohonné jednotce:

                                 max. klouzavost 28 při 90 km/h,

                                 min. klesavost 0,8 m/s při 76 km/h

                                 min. rychlost 63 km/h

                                 max. rychlost  185 km/h

                                v motorovém letu:

                                max. klouzavost 21 při 80 km/h

                                min. klesavost   1 m/s při 67 km/h

                                účinnost pohonné jednotky  75%

                                potřebný příkon motoru ve vodorovném letu a 115 km/h …………….. 7,5 KW

                                                            dtto                               a při   150 km/h……………….15 KW

                                potřebný příkon motoru při stoupání 2,5 m/s a 90 km/h ………………..14,5 KW.

Tak by si měl počínat tento kluzák v jednosedadlovém uspořádání v klidné atmosféře.

Kdo by chtěl může se za dohodnutých podmínek připojit.

K dispozici mohou být : know-how, engineering, nezbytné výrobní podklady a nabyté zkušenosti včetně předpokládaných použití materiálů.

Zatím jsou určité obtíže při volbě motoru. Ty však nemohou načatou stavbu ohrozit.

Libor Knápek je seriozní zárukou úspěšné realizace prototypu.

2. 6. 2016 © Jaroslav Lněnička

Polystyrenové kopyto trupu Rorýse 12 v dílně Libora Knápka před laminováním – 11.6.2016

1035 Polystyrenové kopyto trupu Rorýse 12

13.6.2016                                                                                                                 J.Lněnička


Leave a comment

Archiv