Vrtulník Bell FCX-001

0

Ač se více věnujeme v tomto magazínu letounům s pevnými křídly, občas není na škodu připomenout, že některé skupiny využívají k pohybu atmosférou země křídel otáčivých, jejichž velmi důležitou částí je pohyblivá nosná plocha zvaná rotor(nikoliv vrtule). (Pokračování textu…)

Aukce aviatických myšlenek a nápadů – 1. část

0

Je celkem běžné, že se v průběhu času některé nápady vytrácejí nebo úplně ztratí. Je tomu tak i v aviatice, ať již modelářské či skutečné.

Ty myšlenky nebo i  řešení jsou odkládány z různých důvodů a stává se, že se odloží do jakýchsi paměťových skladů a pak se na ně úplně zapomene. (Pokračování textu…)

Modely letadel do 25kg a ULL

2

 

O tom, že je letecké modelářství podhoubím veškeré aviatiky jsem se zmiňoval již vícekrát na různých místech.

V posledních několika desetiletích vnesly do sféry překrývající se s leteckým modelářstvím hodně změn zejména UAV a UAS. Z nich mnohé jsou již účinně využívány armádami  různých států a také ke komerčním účelům. Uvažuje se i o využití pro doručování vybraných poštovních nebo jiných zásilek. Hodně prostoru zabírají zde multikoptéry, které se stávají oblíbenými nástroji seberealizací desetitisíců obyvatel Země. A jejich počet stále narůstá. (Pokračování textu…)

Informace o Fóru KLUBu A

0

Na doporučení většiny příznivců KLUBu A bylo zřízeno fórum jeho klubu, kde mohou být prezentovány nejen otázky i odpovědi související s amatérskými stavbami létajících strojů.
Zatím není tato možnost příliš využívána, ač by jakákoliv forma komunikace – informace, dotazy, odpovědi, odkazy, zkušenosti… mohla být ku prospěchu těm, kteří po ní touží, ale zatím o ní nevědí.
Adresa fóra je – http://forumkluba.czweb.org/ (Pokračování textu…)

Ještě trochu o pohonu menších létajících strojů

0

S pohonem strojů toulajících se zemským povětřím, a nejenom s ním, bývají určité potíže. Ne každý je z toho, když na to dojde, nadšený. S tím je ale nutno se v zájmu věci vyrovnat. Takže, aby toho nadšení bylo občas dostatek, je tu následující dodatek k předchozímu článku.

Pokusím se jakýmsi slovním doprovodem uvést to co by se asi mělo dodržovat. (Pokračování textu…)

Pohon letounů

2

Jak již to tak v životě bývá ani aviatickým nadšencům nestačí, že by mohli nějak létat, ale požadují k tomu ještě nějaký pohon, aby se mohli pohybovat z místa na místo dost libovolně. Jako to umějí ptáci nebo hmyz.

Jeden z příkladů vhodných pohonů letounů může být následující: vrtulový pohon se spalovacím nebo elektrickým či jiným motorem.

Umístěn může být v trupu, na trupu, v gondolách křídla a jistě i někde jinde. (Pokračování textu…)

VII. setkání KLUBu A

1

To jsou stále ještě ti nadšenci, kteří podléhají úžasným zážitkům z toho, že dokáží v aviatice postavit svůj vlastní létající stroj, aby s ním mohli brázdit prostory atmosféry Země.

Není jich mnoho a setkají se zase během dvou týdnů. (Pokračování textu…)

VRTULE FialaProp a také jejich 4-taktní motory

0

Vrtule je jeden z nástrojů, který umožňuje gramotným obyvatelům Země využívat ji k vytváření síly zvané tah, který je potřebný pro pohyb tekutinami. Protože jsme stoupenci aviatiky zajímáme se o to, jak si vrtule počínají v atmosféře Země. (Pokračování textu…)

Letectví a letecké modelářství

0

Letecké modelářství je podhoubím veškeré aviatiky a obdobně je  i raketové modelářství  neopomenutelným prvkem kosmonautiky. Zůstaňme však pro tentokrát jen u aviatiky.

Na letecké modelářství jakožto zájmovou činnost pohlíží nemalá část aktivních účastníků aviatiky s despektem. To jest s větším či menším pohrdáním. A následně s tím spojeným nezájmem. A to je věc špatná. (Pokračování textu…)

Standa PROKEŠ se připojil ke globální většině

0

Je to těžký. Móc těžký.

Špatně se o tom píše. Byl to můj kamarád a ne ledasjaký. Byl to hodně dobrý kamarád. A zemřel 29.prosince 2016 v 75 letech. O 7 let mladší než já.

Lidi by měli umírat, podle mne,  v pořadí v jakém přicházejí na svět. Ne jak se čemu zamane. Je v tom, zdá se, velký nepořádek. Nic s tím, ale asi nemůžeme dělat. (Pokračování textu…)

Go to Top