Print Friendly, PDF & Email

A je tu další občanská událost.

Tentokrát jsou to jak skutečné menší letouny tak i modely kluzáků s pohonem.

Nabídky výchozích podkladů jsou pro tři skutečné letouny s pevnými křídly a mohly by být zajímavé pro sportovní vyžití i pro businessmany, kteří by toužili po vyšších přepravních rychlostech z jednoho místa na druhé. Je to však již poněkud náročnější kategorie.

Jednak je to jednomístný ULL s pohonnou jednotkou malého výkonu, ale také ne pro příliš tělnatého pilota. Což by v souhrnu mohlo přinést nižší pořizovací náklady a ještě stále dobré výkony.

Dvoumístný ULL je koncipován naopak pro posádku hmotnější. Zde je již nutno počítat s vyšší pořizovací cenou a pokud by měly být použity kompozitové díly tak to bude ještě náročnější. Amatérský způsob stavby by nemusel 2 -3 spolupracovníkům trvat déle než asi 20 měsíců.

Starty všech tří strojů by se měly uskutečňovat převážně na zpevněných plochách. Ty by pak nemusely být příliš dlouhé.

Rozměklé travnaté plochy by mohly působit vzhledem k výkonům pohonných jednotek a s tím souvisejícími délkami rozjezdů na posádky trochu nervózně.

minimální cena  9 650,-Kč

minimální cena  3 950,-Kč

 

 

minimální cena  3 350,-Kč

 

 

 

Použít z nepřeberného množství profilů nosných ploch třeba takové jak uvádí další obrázek. Mohou být samozřejmě i jiné.

Anebo zase ještě jiný profil. Podle vkusu a touhy v aviatickém poletování.

„Zarámovat“ křídlo na příklad CLARKem Y nebo nějakou jeho modifikací, případně NACA 4412, patří již blízké minulosti. Nové materiály a nové poznatky poskytují již pokročilejší  možnosti.

Například tak zvané rovné strany  profilů vhodné kvůli údajně jednodušším amatérským stavbám, nejsou zase až tak velkými výhodami, jak si někteří nadšenci myslí. Ale někomu se líbí blondýny jinému zase brunety. Tak už to ve světě chodí.

Abychom neopomíjeli letecké modeláře nebo dokonce profesionální výrobce letadel, kteří občas zatouží, celkem správně, vytvořit menší létající stroj a dokonce ho uvádět ať již dálkově ovládaný či nikoliv, přinášíme v naší nabídce návrh na dva takové kluzáky s elektro pohonem.

Ten první je dostatečně velký, aby s ním bylo možno dosahovat již významných výkonů a létat ve vzdálenostech do cca 450 metrů. Pak je již rozpoznatelnost  letových poloh dost obtížná.

 minimální cena výchozích podkladů      1 250,-Kč

 

Druhou nabídkou pak je již tak velký stroj, že je na něm možné dost spolehlivě ověřit jednak výkony a vlastnosti, tak jako i stavební postupy a materiály pro případnou stavbu jednomístného podobného skutečného i dvoumístného stroje pro všeliké poletování.

minimální cena výchozích podkladů   4 950,-Kč

Taková je naše současná letní nabídka.

8. 7. 2017 © Jaroslav Lněnička