Print Friendly, PDF & Email

Tento magazín – AKADEMIE LETECTVÍ vyhlašuje, v tomto zvláštním období roku, kdy už se letos nebude prodlužovat den, další pozvání do aukční síně aviatických myšlenek a nápadů pro ty, kdo o to mají zájem.

Tentokrát je v nabídce pouze jeden intelektuální exemplář a sice jednomístný létající stroj s poměrně malou štíhlostí, jehož stavba, jak jinak by mohla být zvládnuta gramotnými aviatickými nadšenci a to převážně nebo úplně, ze dřev. Jeho rozměry jsou v rámci možností minimalizovány, aby ho bylo možno hangarovat i větší garáži.

Vnitřní šířka kabiny v místě pilota je uvažována kolem 690 mm.

Letoun je v následujícím obrázku.

minimální cena 3950,-Kč

 

 

Hodně charakteristických znaků tohoto stroje je uvedeno v náčrtu.

Zmíním se proto jen o pohonné vrtulové jednotce, která by mohla mít jako zdroj energie buď tekuté palivo vhodné k okysličování v tepelném motoru či sadu baterií s elektromotorem.  S elektromotorem by se však dolet určitě zkrátil.

Poměrně štíhlá vrtule by zřejmě vystačila s průměrem cca 750 mm a optimálními otáčkami v rozmezí 5 500 až 6 000 1/min. Ta by pro předpokládanou maximální rychlost 150 km/h poskytovala dostatečný tah – kolem 180 N a to při účinnosti cca 79%. Stoupání by měl gramotný pilot udržovat v rozmezí rychlostí 19 až 22 m/sec.

Pro rozjezd na suché travnaté ploše a navazující rozlet by měla postačit dráha do 300 m. Pak by mohlo následovat stoupání kam až by to bylo možné. To všechno samozřejmě za velmi slabého větru. Ve větrném počasí by se prve uvedené poměry změnily.

Takže je tu dnes tato nabídka.

 

22. 6. 2017 © Jaroslav Lněnička